|
Silniční most přes vodní dílo Kráľová
Pastucha, Marek ; Novák, Richard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh cestného mostu cez rieku. Z troch variant bol zvolený zavesený most. Výpočet vnútorných síl bol urobený v programe SCIA Engineer a posúdenie v ručným výpočtom, v programe MS Excel a v programe IDEA Statica. Konštrukcia bola posúdená na medzný stav únosnosti a použitelnosti. Výpočet bol spravený podľa platných noriem.
|
|
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Knotek, Jan ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší podporovaná kabely. Pro návrh byly zpracovány 3 varianty řešení. K podrobnému zpracování byla vybrána varianta č.2 - Visutá lávka s pylonem uprostřed rozpětí. Hlavní náplní práce je statické řešení nosné konstrukce. Model konstrukce pro řešení podélného směru je vytvořen v programu ANSYS. Pro řešení příčného směru byl použit program SCIA engineer. Posouzení a dimenzování bylo provedeno dle zásad mezních stavů a platných norem.
|
|
Předpjatý pás přes hluboké údolí
Tomisová, Gabriela ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky přes hluboké údolí. Konstrukce lávky je tvořena předpjatým pásem s externími kabely a je dopnuta finálními kabely. Mostovka je vedena v parabolickém oblouku, visuté kabely jsou vedeny ve skloněných rovinách. Lávka byla vymodelována pro posouzení v podélném směru v programu Ansys 14.0 a pro posouzení příčného směru v programu Scia Engineer 15.1. Model byl řešen nelineárně, a to v několika fázích. V programu Scia Engineer byl také vymodelován pilíř pro posouzení lokálních účinků zatížení. Lávka byla posouzena z hlediska dynamických účinků na konstrukci. Návrh je proveden dle příslušných platných norem.
|
|
Statická analýza lávky pro pěší
Holada, Jiří ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou analýzou a sestavením výpočtového modelu visutého mostu pro pěší a cyklisty přes řeku Sázavu v obci Zbořený Kostelec. Model je vytvořen podle skutečné podoby stavby. Délka lávky je 135 m a šířka 4 m. Výpočet sestavení výpočtového modelu je provedeno v programu ANSYS free Student Software.
|
|
Statická analýza lávky pro pěší
Holada, Jiří ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou analýzou a sestavením výpočtového modelu visutého mostu pro pěší a cyklisty přes řeku Sázavu v obci Zbořený Kostelec. Model je vytvořen podle skutečné podoby stavby. Délka lávky je 135 m a šířka 4 m. Výpočet sestavení výpočtového modelu je provedeno v programu ANSYS free Student Software.
|
|
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Knotek, Jan ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší podporovaná kabely. Pro návrh byly zpracovány 3 varianty řešení. K podrobnému zpracování byla vybrána varianta č.2 - Visutá lávka s pylonem uprostřed rozpětí. Hlavní náplní práce je statické řešení nosné konstrukce. Model konstrukce pro řešení podélného směru je vytvořen v programu ANSYS. Pro řešení příčného směru byl použit program SCIA engineer. Posouzení a dimenzování bylo provedeno dle zásad mezních stavů a platných norem.
|
|
Předpjatý pás přes hluboké údolí
Tomisová, Gabriela ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky přes hluboké údolí. Konstrukce lávky je tvořena předpjatým pásem s externími kabely a je dopnuta finálními kabely. Mostovka je vedena v parabolickém oblouku, visuté kabely jsou vedeny ve skloněných rovinách. Lávka byla vymodelována pro posouzení v podélném směru v programu Ansys 14.0 a pro posouzení příčného směru v programu Scia Engineer 15.1. Model byl řešen nelineárně, a to v několika fázích. V programu Scia Engineer byl také vymodelován pilíř pro posouzení lokálních účinků zatížení. Lávka byla posouzena z hlediska dynamických účinků na konstrukci. Návrh je proveden dle příslušných platných norem.
|
|
Dynamic Interactions of a Train Moving Over a Rail Suspension Bridge with Multiple Support Settlements
Yau, Y. D. ; Frýba, Ladislav
With the consideration of multiple support settlements, interaction responses of a train running over a rail suspension bridge will be investigated. The suspension bridge is modeled as a single-span suspended beam with hinged ends and the train as successive moving oscillators with identical properties. To conduct this dynamic problem with non-homogeneous boundary conditions, the total deflection response of the suspended beam is divided into two parts: the static component and the dynamic deflection. Then, the coupled equations of motion for the suspended beam carrying multiple moving oscillators are converted into a set of nonlinearly coupled generalized equations by Galerkin’s method, and solved using the Newmark method using incremental-iterative procedure. From the present numerical demonstrations, the differential movements of bridge supports will significantly affect the dynamic response of the running vehicles but insignificant influence on the bridge response.
|
| |